Khamis, 15 Oktober 2009

Khairan dengan 39


Wajah wajah anakanda seblum fever 39 temp


Khairan fever lg ... papa pun dah serius ni ...dah tahap gaban : panas badan 39 temp ... gitu semangat kentalnya khairan melawan demam.Atiku gitu terharu sekali melihat wajah & susuk tubuhnya melawan demam - ngan keizinan Allah-diusia 9 bulan khairan sudah ade 2 btg gigi, dah mula merangkak, bole duduk sendri & berdiri sambil melangkah 2,3 tapak ( 4 in 1 ) - justru itu .... turun 2 kg berat khairan ...huhuhuhu .







dalam bab penyusuan: aku berjaya gak smpi ke tahap ultraman ni (dah 10 bulan rupanya). bertuahnya aku dpt menyusu badan utk khairan. semoga Allah akan memberikan rezeki yg berlipat ganda & merahmati kami ber2. lgpun susu ibu ni kaya ngan pelbagai ramuan rahsia utk ditambh lg ngan kasih sayang seore ibu nescaya bayi akan mendapat zat yg sepatutnya utk proses penyembuhan & pembesaran ... cam doctor plak aku ni ... saja nak sharing ngan apa yg aku dah lalui ...



aku ni selalu happy & positif: yg ni doc aku slalu nasihatkan- bila nak menyusukan bayi, si ibu kena relax, jiwa kena aman... x nak stress katanya. Ibu2 yg baru melahirkan bayi - kena menjiwai masa yg begitu berharga dlm diri, insyaAllah ngan kasih & doa seore ibu akan lancar penyusuan ibu utk bayinya. ternyata teknik tersebut membuahkan hasil - disamping tu juga aku ni displin dlm bab2 penyusuan & pemakanan utk penambahan air susu sbb itu timetable pemakanan aku selalu top 5 ...

SOUP - dlm masa berpantang till now, kira menu utamaku tu utk memperbanyakkan air susu - ia disertai : celery, lobak putih, carrot, tomato,potatoes dan x lupa juga tuk protein: kena ade daging putih la, biasanya aku makan ngan ayam atau tenggiri goreng ...nyum3

Quakers Oats - yg ni petua-aku dpt dr kenalan. dia susukan anaknya smpi 4 tahun ... superb = wlupun dia bekerja ... CAYA la.

MILK - yg ni wajibla lgpun hubby slalu blikan 2 dozen jadi ... daily, aku mesti minum dlm 500ml. susu yg murah je - fresh milk:GOOD DAYS ...

FRUITS - ikut pd masa...klu free-bole la gi nite market, biasanya aku bantai pisang emas tuk bagi khairan x kena sembelit, klu tak- grape...baik tuk minda, biarla excellent pembentukkan otaknya.

MINERAL - yg ni free...air masak, x payah ade sukatan - biasanya aku minum gak milo & horlick...utk bykkan kalsium dan baik tuk tulang ... HOHOHO...



Utk khairan - begitu wangi & indahnya bunga raja-camtu la rutin mama dlm membesarkan khairan with caring, loving=full attention from mama & papa. aku pun xde la pakar sgt-anak pun br 1 tp pe yg aku lalui:1 pengalaman yg tinggi nilainya.ade gak part2 yg tension tp klu diingatkan semula ngan keseronakkan yg natural ni - terpacarnya cahaya kebahagiaan disaat2 mama & papa membelai khairan.nmpknya pabila khairan dh besar nnt-jgn dilupakan mama & papa- jadi anak yg soleh & berjaya di dunia & akhirat.




Gitu la aku bila melalui perjalanan bersama khairan demam 39. wlupun x byk ragam tp sayu hatiku melihat keadaannya. rasa beruntung kerana penawar yg aku beri adalah air susu, berkat doa papa khairan & kasih sayang membuatkan khairan cepat sembuh. so aku nak hangerkan dlm ingatkan diri ku:

>:what the best gift from Allah is air susu ibu yg memang sediaadanya bagi seore ibu menyusui bayinya:<

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Mothers Day Graphics