Isnin, 5 Oktober 2009

.. Seminggu Raya Yang Hip Hop ..

Seminggu yg teramat2 *busy* smpi aku rasa btul2 exhausted but amazed & wonderful experiences aku rasakan. Kali ni turn aku plak balik beraya kat Sabah bersama2 ngan hubby & si khairanku yg berusia 9 bulan utk menyambut Aidilfitri 1430 utk julung2 kali sebagai 1 famili. Bukan aku saja .. bahkan sama ngan setiap insan yg merasai cuma masing2 punya kenangan yg tersendiri ... wah3x bukankah gitu !!! menyambut raya kali ni,takla sempurna mana disebabkan typhoon kat Filipina menyebabkan cuaca jap hujan jap cerah termasuk la khairan mama ni yg x gitu sihat disbbkan demam bulan - nak pandai merangkak, berdiri & berjalan. Manjanya jgn cakap la....x renggang dr mama & papa...cam larian baton plak ... hihihihi tapi ia tetap MERIAH lgpun bak kata pepatah *nothing is prefect* !



Dah la seminggu tu terasa panjang ... campur khairan ngan demamnya, batuk & selsema tapi tetap gagah berbaju melayu....terasa begitu menyentuh naluri keibuan di lubuk atiku ... x sangka juga aku dah bergelar seorg ibu ................ gitu segaknya baby teruna aku ni berbaju melayu !!! @#$5@3$%%$67 mana tak tumpah kuah klu tak ke nasi ... dah papanya pun manis.......huahuahuahuahua
@@ 2 @@
nak bercerita pesal sepupu khairan ni .... kira cam ni la kehidupan seore artis, ke sana ke mari dek dicari paparazzi smpi xde privasi ******* abis dikeliling oleh 14 ore sepupu dia,patutla khairan ni rimas semacam smpi x nak lepas dr tangan mama & papa.........rasa takut diserang oleh "paparazzi"... pas ore ni...ore ni la plak ... gitula klu dah jadi fofular ... terima aje lerr. syukur pd ALLAH memberikan aku zuriat yg baik & comel ... iyer ke? tapi pinggang sakit O ... asyik berpaut aje .....
@@ 3 @@
seminggu juga aku belasah makan durian kampung & gred D24 punya.... fuyooooh .... meletup perut. Adik lelakiku,Miji ambik dr dusun mak mentua dia - no charge punya, makan la smpi meletup perut: sarapan, brunch,lunch,hi-tea,dinner & supper-semuanya DURIAN, D.U.R.I.A.N...durian..durian... dunia seperti ana yg punya !!!!! BEST cam 7-11 plak..anytime bole kopek durian ..... CAYA la !!!!
@@ 4 @@
namanya raya pun ... kena kutip *tol* ni dr makcik, pakcik, saudara mara...bukan slalu balik Sabah ni - alhamdulillah, murah rezeki khairan.... Kutip*tol* sampai ke Kota Belud sambil tego2 apa yg baru di Negeri Sabah. Nak tau ape yg baru...hah sumer ahli2 rombongan kena cirit birit smpi x ikut masa nak guna *mr.Tan*... nasib baikla kat umah tu ade 2 *mr.Tan*, klu tak kes haru biru laporannya. Disebabkan masing2 sibuk nak bercerita pesal sakit perut, tak sedar si khairan ni terjaga dr tidonya...pe lagi mengelongsor la dr katil. Punya la kecut perut aku ni...smpi tergetar2 badanku...gitu la anak yg dikandung 9 bulan dalam perut, dijaga ngan penuh sayang .... tetiba depan mataku tertiarap kat bawah katil .... dah... dah sah dpt flower horn kat dahi...mujur la aku sapu minyak angin & hubby tolong sama juga, nasib baikla khasiat susu ibu ni kaya ngan antibodi jadi x la nampak sgt bengkak & lebamnya *bersticker* lama kat dahi.klu tak hilang kemanisan anakku ni....
@@ 5 @@
Laksa .. L.A.K.S.A ... aku buat juga kuah laksa seperiuk besar cam nak niaga kat pasar malam. almaklum la bukan slalu aku masak kat Sabah ... kena tunggu raya 2011 nnt br aku balik...O!! memang la penat badak tapi turn aku sediakan menu kali ni, ambik yg ringkas aje... tido jgn cakapla .. sejak raya ni. kena bangun kol 3am ... siap gi pasar nak ambik ikan yg fresh dr laut...amin dpt juga! memang sedap gila la kuah laksa ni klu dpt ikan yg segar,xde ler bau sgt...kami pun gi la pajak smpi 5 kg. 10 pagi siap juga laksaku ni ... ingatkah ade yg x pandai makan sbb kuah ikan ... tau2 abis licin- hirup kuah laksa hingga bapa aku pun trus pandai makan .. bertuahnya aku rasa, bole mengembirakan ati bapaku ni ngan hanya semangkuk L.a.k.s.a - yahooooooooo ..
@@ 6 @@
Makan lg, kali kat umah saudara plak...menu utama dia setiap raya ialah sate ayam & daging, makan la sepuas2nya , bape cucuk pun x kira bayo & xde larangan ... gi umah ore ni siap pakai land rover - ade 3 famili kat dlm land rover.... tatau la camana susunan janji tangkap muatnya. hidup ni kena pandai punya. aku biasala .. gred V.I.P sharing ngan ore2 bujang maklum la air-con kena POWER tuk khairan ni. Dlm case ni ade la 5 ore saiz * Babun*(aku kah itu ????) ... dahla umah saudara tu umah kampung siap berkayu2 lg. yg LUCUnya 5 ore ni dilarang ketawa atau berjalan kuat2, bukan pe khuatir akan menyebabkan gegaran yg x sepatutnya. Sbb tu bapa kata...kena gi umah pakcik ni kena pakai no...ikut turn. La pesal bapa x cakap terang2... tp ia akan tetap menjadi 1000 kenangan... ni baru ngan 5 famili datang serentak ..... itu kira baik lg sbb 1 hippo x jadi balik, klu x- mau GAWAT punya.
@@ 7 @@
Sebelum aku balik ke KL...aku sempatla masak tp kecil kecilan aje utk famili sndri .... M.A.K.A.N lg...kuat btul famili ni makan ...mana tak cam HIPPO sumernya! menu yg ringkas tp x sama la rasanya ngan arwah mak aku..masing2 punya air tangan kan...biasala nasi kuning, sambal ayam kering..hubby aku plak masak nasi goreng "ore miskin"nya & kentang kaya....saja nak buat ore2 Sabah terseliur la tu...adik ku plak biasala...fried corned beef bersalut telur........Wah3x makan seakan.... siap ngan ribut PARMA lg tu ....bertmbh la selera ngan keadaan yg sejuk2 dingin tu....nampak meriah cam MEGA SALES plak lunch time....namun disudut ati ... masing2 akan bersedih kerna 1 per 1 famili akan pulang ke LUBUK masing2.....aku la famili yg akan berundur dulu disbbkan abang tua hubby sedang tenat kat HKL, bersyukur keatas illahi kerana memberikan kami peluang utk berjumpa ngan arwah disaat2 akhir. Semoga ROHnya dicucuri rahmat. Al-Fatihah.

Begitula busynya aku cuti beraya kat Sabah tahun ni, yg tu tak termasuk ngan perisitiwa lucu smpi nangis kuar air hidung, klu ade masa nnt aku cuba blogkannya, Insya ALLAH. klu ade masa, rezeki & umur bolela kita semua berjumpa lg. mana yg aku & famili tak berkesempatan utk beraya, jgnla berkecik ati, simpan aje zakat utk Jr, moga2 tahun depan nnt zakat tu kira double la ..bole tak camtu? disebabkan tahun ni aku br bergelar ibu jd byk yg up dpwn up down turn up left right...bak kata ore2 tua blum senior lg la. Neway utk semua ...Pe2 pun dr diriku, hubby & khairan ***SeLamat HaRi Raya AidiLfItri, Maaf Zahir & Batin***.

Salam Aidilfitri dari : Happyrudy, Naim & Khairan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Mothers Day Graphics